Hello! Erről az oldalról ingyen leszedhetitek a Sims 3-at, és a játékról egyéb információkat is találhattok.
A Sims 3 letöltéséhez kattints a IDE!
Telepítés
Ez egy elég kisméretű fájlt, csak bontsd ki az exét, pipálj be néhány dolgot amit kér és a program magától letölti a további fájlokat, és patcheli illetve crackeli magát. Ezek után a játék magától elindul.
Ez egy elég kisméretű fájlt, csak bontsd ki az exét, pipálj be néhány dolgot amit kér és a program magától letölti a további fájlokat, és patcheli illetve crackeli magát. Ezek után a játék magától elindul.
Sims 3 elemzés
A The Sims már az első héten
eladási rekordokat döntögetett, annak ellenére, hogy a netre felkerült
kalózverzió komoly deficitet okozott a készítőknek. Megpróbáltunk
utánajárni, mi az elképesztő népszerűség titka...
Az
ezredfordulón talán még maga Will Wright sem gondolta volna, hogy
milyen nagy sikereket fog elérni a program, melyben a korábbi SimCity játékok
menedzselős játékmechanikáját az egyének hétköznapi életébe ültette át,
létrehozva ezzel az egykori babaházak modern kori változatát. Ez volt a
2000-ben napvilágot látott The Sims nevű csoda, ami azóta temérdek
kiegészítő csomaggal gazdagodott és gyakorlatilag megjelenése óta szinte
folyamatosan az eladási listák élén trónol. A második epizód minden
téren rákontrázott elődjére és minden korábbi rekordot megdöntött,
nemrégiben pedig trilógiává bővült a sorozat, egy teljesen új éra
köszöntött be a simek világában. Sikerek területén már most igen szépen
teljesít a Sims 3, hiszen annak ellenére, hogy a megjelenés
késleltetésével hatalmas öngólt rúgott magának az EA, és a teljes játék a
hivatalos debütálás előtt egy hónappal már elérhető volt a különböző
warez site-okon, a harmadik Sims rekord eladásokkal nyitott a boltokban.
Lássuk, mi új van még a nap alatt azok után, hogy az első két részben
és kiegészítőikben már szinte mindent elsütöttek a készítők!
Nos, kezdjük a legelején! A játék a
már megszokott töltőképernyővel indul, de feltűnően gyorsabban, mint
ahogyan tette azt a második rész – persze ezt magyarázhatjuk azzal, hogy
ez még nincs telepakolva kiegészítőkkel, de majd idővel kiderül,
mennyit változik a töltési ideje. Kezdésként választhatunk, melyik
városkában is szeretnénk mi játszani, bár ez egyelőre senkinek nem fog
túl nagy dilemmát okozni, ugyanis az alapjáték csak Sunset Valley
városát tartalmazza – igaz, már online elérhetők az első extra
tartalmak, köztük az új település River View is. Választhatnánk akár
előre megkreált párokat, családokat, akiket beköltöztethetünk valamelyik
házikóba, de természetesen minden hozzám hasonló jóérzésű egoista a
karakterszerkesztőbe veszi az irányt, hogy ott órákat szöszmötöljön
önmaga virtuális másának megteremtésével.
A fejlesztők nem beszéltek a levegőbe,
mikor hatalmas szabadságfokot ígértek a karakterkészítéshez. A
karakterek poligonszáma érezhetően nagyot nőtt a korábbiakhoz képest, s
ennek köszönhetően ezernyi apró részletet állítgathatunk virtuális
alteregónkon. Persze a türelmetlenebbek számára a játék felajánl előre
elkészített sémákat, arcvonásokat, orrformákat, de az igazi élmény mégis
az, amikor minden apró részletet mi határozhatunk meg a haladó üzemmód
csúszkáival. Az első negatívumokat is itt találjuk, nevezetesen, hogy
például a frizura tár kifejezetten szegényes, és mi tagadás, a
ruhaválaszték is lehetne kicsit bővebb, bár így is akadnak benne nagyon
jól eltalált cuccok, de persze ez is az EA üzletpolitikájának a része,
ugyanis az új városka mellett már az új hajkoronák is megvásárolhatók a
neten, és így joggal várható a plusz ruhák érkezése is.
Ha a test elkészült, jöhetnek a
személyiségjegyek! Ez ugyebár korábban úgy nézett ki, hogy adott
pontokat osztottunk szét bizonyos tulajdonságok között, ezzel
meghatározva, hogy simünk mennyire szereti a családot, mennyit takarít,
milyen barátságos. Most ez teljes mértékben megváltozott. Itt bizony
komplett személyiségek vannak, különböző személyiségi jegyekkel.
Választhatunk például, hogy simünk inkább barátkozó legyen, avagy egy
magányos farkas, lehet családszerető, de akár utálhatja a gyermekeket,
lehet technikai zseni, és könyvmoly, bátor és adakozó, avagy kleptomán
hajlamokkal rendelkező nihilista, vagy zseni és így tovább. A rengeteg
tulajdonság közül ötöt kell kiválasztanunk, s ezek lesznek azok, amelyek
meghatározzák virtuális énünk viselkedését. Amit itt beállítunk, az
erősen kihat majd magára a játékra is. Példának okáért a barátságos
simek előnyben vannak az ismerkedésnél, az ideges jellemek egész pici
apróságokon is képesek teljesen felhúzni magukat, a zsenik könnyebben
tanulnak, a könyvmolyok gyorsan olvasnak, a számítógépzsenik pedig
idővel kis hackerkedéssel még egy kis extra pénzhez is juthatnak és így
tovább. Csak rajtunk áll milyen személyiséget kreálunk, de ezek a
döntéseink kihatnak majd az egész játékra, ugyanis személyiségjegyeink
alapján választhatunk magunknak életcélt, amiért kis teremtményünk
törheti magát.
Az új rész legnagyobb ígérete, amit
gyakorlatilag szlogenként is használtak, hogy kitárul simjeink előtt a
világ. És tényleg, a sorozat történetében először, a városban bárhová
elmehetünk, abszolút nincsenek korlátaink. Végre nem csak otthon ülünk
és várjuk, hogy jöjjön valaki látogatóba, mi is mehetünk szomszédolni,
cseveghetünk ismerőseinkkel, mászkálhatunk a házaikban, de persze csak
illedelmesen, különben hamar kiadják az utunkat, ellenben az ügyesebb
kleptománok szert tehetnek egy pár apró szuvenírre. A másik nagy ígéret
az volt, hogy elkísérhetjük simünket dolgozni. Ezzel kapcsolatban a
megvalósítás hagy némi kívánni valót maga után. Én legalábbis konkrétan
úgy képzeltem, hogy látom majd, mit is csinál virtuális énem a virtuális
szerkesztőségben, rendőrségen, étteremben, hivatalban, vagy ahol éppen
állást talál, de nem. Kis védencünket ugyan követhetjük a munkahelyig,
ott viszont eltűnik az adott épületben, ahova mi már nem mehetünk be, s
innentől csak azt állíthatjuk be, hogyan viszonyuljon a munkához. Itt
választhatunk, hogy keményen dolgozzon, amiért vélhetően egyszer majd
elnyeri jutalmát, ellenben nagyon elfárad, avagy nyalizzon picit a
főnöknél, ami ugye lényegesen egyszerűbb módja az előrejutásnak, ha az
ember kellően hajlékony hozzá. Viszont ha éppen sokáig tartott az esti
buli és aludni nem volt elég időnk, akkor döntetünk úgy is, hogy csak
takaréklángon menjen a meló, ez esetben simünk képes elvonulni és
alkalmas helyen szundítani egyet, vagy éppen kerít magának valami
harapni valót. Egyébként ez a probléma a fedett középületekkel is
megvan, tehát az igazi szabadság addig tart, amíg a friss levegőn
vagyunk – lehet, hogy ez egyféle „vissza a természetbe című” rejtett
üzenet lenne az EA részéről…
A nagy szabadság ellenére azért a fő
játéktér továbbra is otthonunk marad. A játékmechanizmus alapjaiban véve
nem sokat változott, ugyanúgy kell terelgetnünk a kis virtuális
emberkéinket, mint eddig, továbbra is megvannak a napi rutinfeladatok,
de ezen nincs mit csodálkozni, hiszen élet-szimulátorról van szó vagy mi
a szösz. Lényegi változás ugyan nincs, mégis sikerült sokat
egyszerűsíteni a dolgokon. Egyrészt azzal, hogy a szükségleteket jelző
kis csúszkák számát hatra redukálták a korábbi nyolc helyett, ugyanis
eltávolították a környezet és komfort opciókat, mely igények ezentúl az
összevont hangulatmérőn ideiglenes hatásokként jelentkeznek, melyek
bizonyos cselekvések következményeként ideig-óráig befolyásolják
kedélyállapotunkat. Másrészt pedig nem romlik olyan gyorsan simjeink
állapota, ahogyan az előző részekben, ráadásul, a rövidtávú vágyak és
célok teljesítéséért továbbra is boldogságpontok járnak, amiért extra
jutalmakat vásárolhatunk. Ilyen pl. hogy csak ritkán kell WC-re mennie
simünknek, vagy minimális mennyiségű étellel is beéri stb. Összességében
most kevesebb időt kell a kötelező szükségletek kielégítésével
töltenünk, ráadásul az ideiglenes hatások részben ezek az alapvető
igények is megjelennek, tehát, ha pl. azt látjuk, hogy Bélánk
rosszkedvű, mert korog a pocak, akkor elegendő ennek a kis ikonjára
kattintani és láss csodát Béla célba veszi a hűtőt – és ez működik
WC-vel és fürdővel is. Ha ez nem lenne elég, akkor az MI mértéke
állítható a játékban, és kellően magas szinten az összes szükségletet
orvosolja helyettünk, bár személy szerint vitatom a magas szabad akarat
létjogosultságát a programban, hiszen ilyenkor könnyen előfordul, hogy a
játékos egyszeriben átlényegül szimpla nézővé, mert a simek mindent
elintéznek saját hatáskörükön belül. Beállítható ezen kívül még az is,
hogy Simjeink ne öregedjenek, így viszont elfelejthetjük a
generációváltást, és lemondhatunk a gyermekáldásról is, ami részint
megint csak megöli a dolog hangulatát.
Összefoglalva továbbra is biztosan
lesznek olyanok, akik bugyuta tamagochinak tartják majd a szériát,
ellenben vitathatatlan tény, hogy sokkal életközelibbé vált a Sims 3,
mint az elődjei voltak. A megrögzött sim-fanatikusok ezt is imádni
fogják, de állítom, hogy az új epizód új rajongókat is szerez majd
Wright mester univerzumának. Támogatottsággal probléma nem lesz,
tekintve, hogy már most igen erős online bázissal rendelkezik a cucc,
ahonnan simpontokért tölthetünk le extrákat és biztosra veszem, hogy
hamarosan érkeznek ehhez is a kiegészítők, mivel a mindennel telenyomott
második rész után a Sims3-ból nekem például hiányoztak az
évszakváltások, a háziállatok és egyéb apróságok de ezek egyértelműen az
EA eddig is tökéletesen bevált üzletstratégiája miatt nincsenek még
benne a játékban. Egy szó mint száz, csak ajánlani tudom mindenkinek,
aki egy kis könnyed kikapcsolódásra vágyik, de csak óvatosan, mert
erősen addiktív a cucc. Az igazi hardcore rajongók már úgyis legalább a
harmadik generációnál járnak a családdal.
Jó játék ez :D
VálaszTörlés